احمدبمانی
دیدنی ها و شنیدنی ها

IMG08291195

جام علمی، کاربران اینترنتی در نوروز برای کاهش وقوع جرایم در فضای سایبری به مسائل زیر باید توجه کنند.

- در مسافرت‌ها و در مواقعی که برای اتصال به شبکه از اینترنت هتل‌ها و مکان‌های عمومی استفاده می‌کنید مطمئن شوید هنگام انجام عملیات بانکداری اینترنتی به استفاده درگاه‌های ورود اطلاعات از پروتکل https مطمئن شده و از صفحه کلید مجازی برای درگاه‌ها برای ورود رمز دوم استفاده کنید.

- بر روی اسمارت فون‌ها و تبلت‌ها برنامه‌های کاربردی و مفیدی نصب کنید تا در صورت گم شدن یا سرقت به راحتی اطلاعات محلی که دستگاه شما در آن جا قرار دارد را پیدا کنید.

- اطلاعات سفر خود را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک نگذارید، این اطلاعات عدم حضور شما در منزل می‌تواند در اختیار سارقان قرار گیرد.

- در صورتیکه از کافی‌نت ها استفاده می کنید حتما پس از اتمام کار از حساب کاربری خود از شبکه های اجتماعی و ایمیل‌ها خارج شوید و تاریخچه مرورگر را به همراه تمام کوکی ها و مابقی اطلاعات پاک کنید و از عدم ذخیره پسورد در سیستم مطمئن شوید.

- روزانه موجودی حساب‌های بانکی خود را کنترل کنید تا در صورت برداشت غیرمجاز و یا سوءاستفاده سریعا از آن مطلع شوید و یا سرویس اعلام تراکنش بانکی از طریق پیامک را از طریق بانک مربوطه فعال کنید.

- بر روی فایل‌های خود در لپ تاپ و یا سایر وسایل الکتریکی پسورد بگذارید تا در صورت مفقودی اطلاعات شما به راحتی در دسترس نباشد.

- در استفاده از دستگاه حامل داده – دوربین عکاسی و هر نوع حافظه جانبی را که همراه خود می‌برید دقت کرده تا در هتل‌ها و سوئیت‌ها جا نماند.

- از کارت‌های اعتباری و اطلاعات حساب بانکی خود به خوبی مراقبت کنید و هنگام خرید، کارت اعتباری را خودتان در دستگاه POS بکشید و رمز را نیز خودتان وارد کنید


برچسب‌ها: <-TagName->

 

 

با فناوري ابداعي سوني اريكسون قادر خواهيد بود در هنگام دست دادن با يكديگر وجه مورد نظر را بين كارت‌هاي اعتباري ديجيتال منتقل كنيد!

سيستم مفهومي Connected Me كه توسط محققان شركت سوني اريكسون ابداع شده است، از بدن انسان به عنوان پل ارتباطي بين گجت‌هاي مختلف استفاده مي‌كند!

اين سيستم مفهومي قابليت رد و بدل شدن سيگنال داده‌ها بين گجت‌هاي مختلف را بدون نياز به بلوتوث يا پورت USB‌ و تنها از طريق بدن انسان امكانپذير مي‌كند!

«هانس وستبرگ» مديرعامل شركت سوني اريكسون در نمايشگاه لوازم الكترونيكي مصرفي و كنگره جهاني موبايل دستاورد جديد محققان شركت را به نمايش گذاشت.

مديرعامل شركت براي نشان دادن نحوه عملكرد سيستم مفهومي Connected Me يك تلفن همراه را در دست گرفت و دست ديگر را بر روي حسگر يك سيستم صوتي قرار داد. سيگنال داده هاي MP3 تنها با عبور از بدن «وستبرگ» به سيستم صوتي منتقل و پخش شدند.

در حقيقت در اين سيستم بدن انسان جايگزين پورت USB يا بلوتوث مي‌شود.

كارايي سيستم مفهومي Connected Me بسيار بيشتر از انتقال يك فايل ساده موسيقي است؛ انتقال وجه بين كارت‌هاي اعتباري ديجيتال در هنگام دست دادن دو نفر يا پرينت گرفتن اسناد و فايل ها تنها با گذاشتن دست بر روي پرينتر از امكانات جادويي اين سيستم است.

شركت سوني اريكسون از توليد تجاري اين سيستم مفهومي ظرف 12 تا 18 ماه آينده خبر داده است.

 



برچسب‌ها: <-TagName->

ارسال در تاريخ پنج شنبه 28 ارديبهشت 1391برچسب:, توسط bemani ahmad

۱- درباره اینترنت صحبت کنید و به آنها فرصت دهید که در کنار شما شبکه را کشف کند. از فرزند خود بخواهید که به شما نشان دهد چقدر به آنلاین بودن علاقه دارد و اگر تمایلات فرزندتان با شما یکی نبود سعی کنید شوکه نشوید.

۲ - خلاقیت کودک خود را تحریک کنید و فرزند خود را به سمت بهترین محتوای آنلاین هدایت کنید تا بتواند خلاقیت خود را توسعه دهد. کودک شما می تواند یاد بگیرد و سایتهای جدید را کشف کند، بازی کند، وبلاگ بنویسد، وب سایت بسازد و … به این ترتیب می توانید تصور ذهنی فرزندتان را توسعه دهید.

۳ - در کنار هم و با یکدیگر قوانین و موانعی را بسازید و تعیین کنید که چه وقت/ کجا/ چرا و به چه مدتی فرزند شما می تواند از تلفن همراه یا رایانه استفاده کند. شما باید یاد بگیرید که به حرفهای فرزندتان گوش دهید و قوانین عادلانه ای را تدوین کنید.

۴ - اطلاعات شخصی را حفظ کرده و به فرزند خود کمک کنید بفهمد که اطلاعات و عکسهایی که در شبکه می گذارد می توانند برای همیشه و برای همه قابل رویت باشند. به کودک کمک کنید که از بالاترین سطوح حریم شخصی در شبکه های اجتماعی استفاده کند.

۵ - به استفاده از ابزارهای کنترل شخصی فکر کنید که می توانند به طور خودکار بعضی موضوعات خاص (موضوعات غیراخلاقی، خشونت و …) را فیلتر کنند و زمان وبگردی کودک خود را محدود کنید.

۶ – از گذاشتن رایانه شخصی در اتاق کودک خود اجتناب کنید و در عوض، رایانه را در اتاق نشیمن قرار دهید. با این کار می توانید از سلایق فرزند خود در زمان وبگردی آگاه شوید.


برچسب‌ها: <-TagName->

ارسال در تاريخ دو شنبه 4 ارديبهشت 1391برچسب:, توسط bemani ahmad

شما وقتی یک حافظه USB را به کامپیوتر متصل می کنید برای جدا کردن آن چه می کنید؟ در ویندوز روی دکمه Safely Remove Hardware کلیک می کنید یا در مک و لینوکس آن را Eject می کنید؟ یا اینکه بدون هیچ کدام از آنها حافظه را از کامپیوتر جدا می کنید؟ به نظر شما انجام این کار لازم است یا نه؟
کاربران مک و لینوکس همیشه دکمه Eject را می بینند اما موضوع در مورد ویندوز به نظر کمی عجیب می رسد. گاهی اوقات گزینه جدا کردن امن وجود دارد و گاهی اوقات آنقدر ها هم دم دست نیست. در ادامه متوجه می شوید که چرا ویندوز در این مورد متفاوت عمل می کند.

 

ماجرای کش نوشتن اطلاعات
جدا کردن حافظه فلش وقتی که کامپیوتر بیچاره مشغول نوشتن اطلاعات روی آن است اصلا کار اخلاقی نیست و ممکن است سبب شود که اطلاعات شما خراب بشوند. به صورت پیش فرض بسیاری از سیستم عامل ها دارای امکانی هستند که به آن کش (Cache) نوشتن اطلاعات می گویند تا سرعت بیشتری داشته باشند.
وقتی شما اطلاعاتی را روی یک درایو دیگر مثلا روی یک فلش کپی می کنید، سیستم عامل ابتدا صبر می کند تا این درخواست ها به میزان معینی برسد و همه آنها را با هم انجام بدهد. (به خصوص برای کپی کردن فایل های کوچک) وقتی شما دکمه Eject را میزنید در واقع به سیستم عامل می گویید که این کش را خالی کند و کارهای در لیست انتظار را به پایان برساند. بنابراین اگر بدون زدن این دکمه، حافظه را جدا کنید ممکن است برخی کارهای انجام نشده باقی مانده باشد و اطلاعاتی را از دست بدهید.

چرا ویندوز متقاوت است؟
سیستم عامل مک و لینوکس از سیستم کش برای نوشتن اطلاعات به صورت پیش فرض برای تمام درایو ها استفاده می کنند. اما ویندوز در این مورد کمی متفاوت عمل می کند و این امکان را برای درایوهایی که به عنوان removable شناسایی می کند غیرفعال می کند. چرا که به این نتیجه رسیده که ممکن است افراد بدون اینکه به این پیچیدگی ها توجه کننده حافظه را از کامپیوتر جدا کنند! بنابراین با این کار احتمال آسیب دیدن به اطلاعات شما کمتر می شود.
به همین خاطر است که شما برای بعضی از حافظه های یو اس بی گزینه Safely Remove Hardware را نمی بینید. چون ویندوز آن را به عنوان یک حافظه پرتابل شناسایی کرده و برای آن سیستم کش را خاموش کرده تا با خیال راحت حافظه را متصل و هر وقت که خواستید از کامپیوتر جدا کنید!

 

اما با این وجود ویندوز همچنان بعضی از حافظه های فلش را به عنوان removable نمی شناسد و به همین دلیل برای آن امکان کش نوشتن اطلاعات را روشن می کند تا سرعت بیشتری داشته باشد. برای همین شما برای برخی حافظه های فلش دکمه جدا کردن امن را فعال می بینید.
در واقع در سیستم عامل ویندوز ۷ شما می توانید خودتان این تنظیم را برای هر کدام از حافظه های فلش تان جداگانه تنظیم کنید. کافی است به Device Manager رفته و در بخش Disk Drives روی درایو مورد نظرتان کلیک راست کنید و در بخش Properties روی برگه Policies گزینه Quick Removal را انتخاب کنید تا بتوانید از این به بعد این حافظه را سریع تر از کامپیوتر جدا کنید.

به هر حال…
دانستید که بر خلاف لینوکس و مک، سیستم عامل ویندوز به شما این امکان را می دهد که بتوانید با خیال راحت تر بدون زدن یک دکمه اضافی، حافظه فلش را از کامپیوتر جدا کنید. اما ماجرا فقط در مورد کش نوشتن اطلاعات نیست. گاهی اوقات یک نرم افزار مشغول استفاده از یک فایل روی حافظه شما است و در چنین مواقعی این امکان ویندوز هم دیگر به درد شما نمی خورد. بنابراین بهترین کار این است که کاربر هر سیستم عامل که هستید حافظه های یو اس بی را با یک کلیک و با خیال راحت از کامپیوترتان جدا کنید.


برچسب‌ها: <-TagName->

ارسال در تاريخ دو شنبه 4 ارديبهشت 1391برچسب:, توسط bemani ahmad

برای نگهداری بهینه و تمیز کردن لپ تاپ، خالی از فایده نیست که نیم نگاهی به این مطلب بیندازید. صفحه کلید قسمتی از لپ تاپ است که بیشتر از بقیه قسمت ها در معرض کثیف شدن قرار می گیرد. بنابراین اگر تا امروز از روکش های پلاستیکی محافظت از صفحه کلید استفاده نکرده اید، همین امروز یکی تهیه کنید! تمیزی صفحه نمایش لپ تاپ نیز به دلیل اینکه جلوی دید شما قرار گرفته است، اهمیت ویژه ای دارد.

 


 

برای تمیز کردن LCD بهتر است محلول شوینده مخصوص LCD خریداری کنید. اگر نمی خواهید از محلول استفاده کنید، توصیه می شود از چیزی به غیر از آب استفاده نکنید.
هرگز محلول یا آب را روی سطح LCD اسپری نکنید و به جای این کار، پارچه خشک و تمیز را در یک دست بگیرید و با دست دیگر آنقدر که پارچه مرطوب شود روی آن اسپری بپاشید و با آن LCD یا بدنه دستگاه را تمیز کنید. تمیز کردن پورت ها نیز اهمیت زیادی دارد و باید با اسپری هوای فشرده انجام شود. برای تمیز کردن گوشه های تاچ پد نیز بهترین وسیله گوش پاک کن است.
برای تمیز کردن قطعات داخلی و سطح اتصال باتری از اسپری های هوا استفاده کنید و به این نکته نیز توجه داشته باشید که مستقیم روی هواکش هایی که فن دارند اسپری شدید انجام ندهید. برای تمیز کردن درایو نوری نیز می توانید از فرچه های تمیزکننده لنز یا یک دستمال با کمی محلول استفاده کنید.

در مورد باتری لپ تاپ نیز باید توجه داشته باشید زمانی که از برق شهر برای تامین انرژی آن استفاده می کنید، بهتر است باتری را جدا و در مکانی خشک و خنک نگهداری کنید. یکی از مهم ترین دلایل تهیه نوت بوک توسط شما خاصیت قابل حمل بودن و داشتن عمر باتری زیاد است. برای اینکه باتری بهترین کارکرد و عمر را داشته باشد، باید اولین بار که نوت بوک را روشن می کنید آن را صددرصد شارژ کرده (بین ۱ تا ۲ ساعت)، سپس اجازه دهید تا باتری کار کند تا تخلیه شود به طوری که به ۱۰ درصد ظرفیت برسد.
این کار را ۲ الی ۳ مرتبه تکرار کنید تا کلیه سلول ها قابلیت نگهداری شارژ را به دست آورند. چنانچه همیشه از برق برای روشن بودن دستگاه استفاده می کنید، باتری را صددرصد شارژ کرده، آنرا از دستگاه جدا و هفته ای ۱ الی ۲ بار شارژ کنید. دقت کنید وقتی باتری صد درصد شارژ شده است، نباید به برق وصل شود یا در شارژ بماند.


برچسب‌ها: <-TagName->

ارسال در تاريخ دو شنبه 4 ارديبهشت 1391برچسب:, توسط bemani ahmad

خوشبختانه این روزها استفاده از اینترنت پرسرعت ADSL در بسیاری از شهرهای کشورمان امکان‌پذیر است و بسیاری از کاربران باتوجه به سرعت مناسب این سرویس، بسیاری از تصاویر، موزیک‌ها و حتی فیلم‌های موردعلاقه خود را از اینترنت دانلود مي‌كنند و به استفاده از آنها می‌پردازند.

یکی از مهم‌ترین مشکلاتی که هنگام استفاده از این فایل‌ها روی رایانه یا دیگر دستگاه‌های پخش همچون تلفن‌های همراه، تبلت‌ها، تلویزیون‌ها،

XBOX 360 ،Wii و ... مشاهده می‌شود، نبود پشتیبانی از فرمت فایل‌های دانلود شده توسط پخش‌کننده موردنظر است.


برچسب‌ها: <-TagName->

ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ جمعه 1 ارديبهشت 1391برچسب:, توسط bemani ahmad

پیج رنک

دانلود آهنگ